For å være med må dere melde der inn via påmeldingslenken på nettsidene våre. Det er viktig at påmelding er avklart med leder på institusjonen. Påmelding er fortløpende, men rapportene sendes ut kun en gang per år. Siste frist for påmelding i din helseregion i inneværende år vil stå på nettsidene våre. Det er nok å melde seg på en gang, dere må ikke melde dere på hvert år.
Skjer det endringer i løpet av tiden dere er påmeldt, for eksempel at dere bytter apotek, endret belegg eller liknende er det viktig at dere gir oss beskjed. Dette gjør dere ved å sende inn endringsskjema.
Vi sender ut antibiotikarapporten og annen viktig informasjon til kontaktpersonen som er oppgitt ved påmelding. Endres kontaktperson på din institusjon, send oss en e-post.
Videre må vi ha tillatelse til å hente ut apotekdata. Dette er ikke det samme som påmelding. Dette skjemaet er sendt inn av mange kommuner allerede. Både tillatelse og påmelding må være i orden for at dere er med og dermed mottar antibiotikarapporten. Er du usikker på om din kommune har sendt inn tillatelse, ta kontakt med kommunalsjef eller virksomhetsleder i din kommune eller send oss en e-post. Tillatelsen er gyldig til og med 2028.
Hvis dere ønsker å melde dere av ber vi om at dere sender inn avmeldingsskjema.